Magyar-Lengyel Baráti Társaság Somogy Megyei Csoportja • 7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14. • E-mail: info@mlbt.hu • Telefon:
Magyar-Lengyel Baráti Társaságmlbt.hu - Magyar-Lengyel Baráti Társaság
Események
Egyesületi adatok
Magyar-Lengyel Baráti Társaság Csoportja
Alapítási dátuma: 1989. november 21.
Székhely: 7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14.
Szervezet nyilvántartási száma: 14-02-0000467
Támogatóink
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Nemzeti Együttműködési Alap
NEA-NO-15-M-0346
Elfogadta az egyesület közgyűlése
Kaposvár, Szent Imre u. 14.
2015. május 16.
I. FEJEZET
AZ EGYESÜLET NEVE, SZÉKHELYE,
MŰKÖDÉSI TERÜLETE
II. FEJEZET
AZ EGYESÜLET ALAPCÉLJA
A két nép évezredes múltra visszatekintő barátságának ápolása, a hagyományok ébrentartása és széleskörű publikálása.
A magyar- lengyel kulturális örökség alapos megismerése és megismertetése.
Lengyelország jelenkori társadalmi, kulturális életében való tájékozódás.
Emberi kapcsolatok kialakítása az egyéni turizmus segítségével.
Működési területünkön elősegíteni a demokratikus társadalom öntevékeny közösségeinek fejlődését. A jogi és nem jogi formában működő nemzetiségi közösségek motiválása, önszerveződésük elősegítése. A társadalom szervezetei közötti kommunikáció, együttműködés ösztönzése, technikai és módszertani segítségnyújtás.
Az egészséges életmódra nevelés. Egyéni- és tömegsport népszerűsítése.
Lengyel iskola működtetése.
Testvérvárosi kapcsolatok segítése.
Önkéntesség terjesztése.
III. AZ EGYESÜLET FELADATAI
A CÉLOK MEGVALÓSÍTÁSA ÉRDEKÉBEN
Együttműködik a Lengyel Intézettel, illetve más megyék és városok baráti köreivel, civil szervezeteivel.
Együttműködik a Kaposvári Lengyel Kisebbségi Önkormányzattal.
Évente szervez programokat.
A rendezvényeket minden érdeklődő számára nyitottan szervezi.
Kezdeményez lengyelországi utazásokat, kirándulásokat.
IV. AZ EGYESÜLET ALAPELVE ÉS MŰKÖDÉSÉNEK
JOGSZABÁLYI HÁTTERE
A Magyar-Lengyel Baráti Társaság Somogy Megyei Csoportja, mint Egyesület önálló jogi személy, amely az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény előírásai szerint önkéntesen létrehozott, önkormányzati elven működő társadalmi szervezet, amely ezen alapszabályban meghatározott célra alakult, nyilvántartott tagsággal rendelkezik, és céljának elérésére szervezi tagjai tevékenységét.
Az Egyesület politikai tevékenységet nem folytat, politikai pártoktól független, azoktól támogatást nem fogad el, és pártokat a maga részről semmilyen formában nem támogat, továbbá országgyűlési képviselőjelöltet nem állít, és nem támogat a választásokon.
Kulturális tevékenység.
A közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolásának, a művelődésre, társas életre szerveződő közösségek tevékenységének, a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális célok megvalósításának támogatása.
A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény alapján.
A kulturális örökség helyi védelme, a helyi közművelődési tevékenység támogatása.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §. (1) bekezdés 7. pontja alapján.
A helyi közművelődési tevékenység támogatása, kulturális örökség helyi védelme.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. §. (4) bekezdés 17. pontja alapján.
Jogvédelmi feladatok ellátása.
A jövő nemzedékek érdekei, nemzetiségek jogai, leginkább veszélyeztetett társadalmi csoportok jogai.
Az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény 1. §. (2) bekezdés b-d pontja alapján.
Lengyel nemzetiség integrációjának előmozdítása.
Hagyományápolás és közművelődés; társadalmi felzárkózás; szociális, ifjúsági, kulturális igazgatás és közfoglalkoztatás.
A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 116. §. (2) bekezdése alapján.
Egyéni- és tömegsport népszerűsítése.
Sport, ifjúsági ügyek.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §. (1) bekezdés 15. pontja alapján.
Kerületi sport és szabadidősport támogatása, ifjúsági ügyek.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. §. (5) bekezdés 17. pontja alapján.
V. AZ EGYESÜLET ELSŐ VEZETŐ TISZTSÉGVISELŐI
1. Az Egyesület elnöke: Fekete Balázs (7400 Kaposvár. Zárda u.12. 2/6.)
3. Az Egyesület titkára: Cserti Istvánné (7400 Kaposvár, Léva u. 1.)
4. Az Egyesület gazdasági vezetője: Varga Béláné(7400 Kaposvár, Búzavirág u. 69. )
VI. A NYILVÁNTARTÁSBA-VÉTELI
ÉS VÁLTOZÁSBEJEGYZÉSI
KÉRELEM BENYÚJTÁSA
A nyilvántartásba-vételi kérelem, illetve a változásbejegyzési kérelem benyújtására az Egyesület elnöke köteles a Közgyűlést követő 30 napon belül.
A nyilvántartásba-vételi kérelmet, illetve a változásbejegyzési kérelmet az Egyesület elnökének akadályoztatása esetén a titkár nyújtja be.
VII. AZ EGYESÜLET TAGJÁNAK JOGAI
Az Egyesület tagja jogosult az Egyesület tevékenységében részt venni. A Közgyűlés határozatainak meghozatalában szavazati joggal rendelkezik. Az Egyesület tevékenységével, illetve működésével kapcsolatban észrevételeket, javaslatokat tehet. A vezető tisztségviselőktől felvilágosítást kérhet az Egyesület tevékenységéről, indítványt tehet a Közgyűlés és az elnökség napirendi pontjaira. Betekinthet az Egyesület nyilvántartásaiba, jogosult igénybe venni az Egyesületnek a tagok részére biztosított szolgáltatásait.
Az Egyesület tagja részt vehet az Egyesület rendezvényein. Összeférhetetlenségi és elfogadó nyilatkozata alapján az Egyesület bármely vezető tisztségére megválasztható és újraválasztható.
Az Egyesület valamennyi tagja a vezető tisztségviselő megválasztásakor és az Egyesület legfőbb szervének egyéb határozatainak meghozatalakor személyenként egy szavazattal rendelkeznek. Kivételek az Egyesület 14 év alatti tagjai, akik a Közgyűlésen részt vesznek, de szavazati joggal nem rendelkeznek.
A tagok kétharmada írásban, az ok és a cél megjelölésével rendkívüli Közgyűlés és rendkívüli elnökségi ülés összehívását kezdeményezheti.
A tag tagsági jogait személyesen gyakorolhatja.
VIII. AZ EGYESÜLET TAGJÁNAK KÖTELEZETTSÉGEI
Az Egyesület tagja köteles aktívan részt venni az Egyesület céljainak megvalósításában.
Az Egyesület tagja köteles megfizetni a tagdíjat, melynek mértéke 2.000 Ft/év azaz kettőezer/év. A tagdíj összegét az Egyesület házipénztárába, minden év május 30. napjáig kell megfizetni.
Az Egyesület tagja köteles az Alapszabályban meghatározott tagi kötelezettségek teljesítésére.
Az Egyesület tagja nem veszélyeztetheti az Egyesület céljának megvalósítását, és az Egyesület tevékenységét.
IX. A TAGSÁGI JOGVISZONY KELETKEZÉSE
Az egyesületi tagság az alapításkor az Egyesület nyilvántartásba vételével, az alapítást követően a belépési kérelemnek a Közgyűlés általi elfogadásával keletkezik.
A tagfelvételi kérelmet az elnökséghez kell benyújtani.
A tagfelvételi kérelem benyújtását követő 60 napon belül az elnökség köteles a Közgyűlést összehívni.
A tagsági jogviszony a Közgyűlés döntésével létesült.
A tagok személyére vonatkozó adatok nem nyilvánosak.
X. A TAGSÁGI JOGVISZONY MEGSZŰNÉSE
A tagsági jogviszony megszűnik:
A tag kilépésével. A tag tagsági jogviszonyát az Egyesület elnökségéhez intézett írásbeli nyilatkozattal bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti. A tagsági jogviszony az írásbeli nyilatkozat benyújtásának (érkeztetésének) napjával szűnik meg.
Ha a tag 2 évi tagdíj hátralékot halmozott fel és a hátralék megfizetésére történő második felszólításra – amely tartalmazza azt a figyelmeztetést, hogy nem fizetés esetén törlik a tagság soraiból – sem tesz eleget kötelezettségének. A tagdíjhátralékos tagot fel kell hívni, hogy amennyiben tagdíj hátralékát 15 napon belül nem rendezi, úgy az Egyesület törli tagjai sorából.
A tag kizárásával.
A tagnak jogszabályt, az Egyesület Alapszabályát, vagy közgyűlési határozatát súlyosan sértő magatartás esetén a Közgyűlés – bármely egyesületi tag vagy egyesületi szerv kezdeményezésére – a taggal szemben kizárási eljárást folytathat le.
A tag kizárására irányuló kezdeményezést az elnökséghez kell bejelenteni. A bejelentett kezdeményezést az elnök vagy az elnök akadályoztatása esetén a titkár (továbbiakban: vizsgáló) terjeszti a Közgyűlés elé. A kizárásra irányuló eljárás megindítását a Közgyűlés határozattal rendeli el.
A kizárás alkalmazására irányuló eljárásban az érintetteket az Egyesület elnöke, akadályoztatása esetén az Egyesület titkára, jegyzőkönyv felvétele mellett hallgatja meg.
A vizsgáló okiratokat szerez be, tisztázza a tényállást, és a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján 30 napon belül elkészíti a Közgyűléshez címzett határozati javaslatát.
A határozati javaslat elkészítésétől számított 15 napon belül az elnök – akadályoztatása esetén a titkár - köteles összehívni a Közgyűlést. A Közgyűlés megtárgyalja a vizsgáló által hozott határozati javaslatot.
A vizsgálat adatainak ismeretében bármely egyesületi tag indítványozhatja a határozati javaslat módosítását.
Az összehívott Közgyűlés a megvitatott, illetve módosított határozati javaslatról az ügy megtárgyalását követően azonnal határoz.
A határozatot meg kell indokolni. A határozatot a taggal írásban kell közölni, az átvételt igazolható módon.
A határozatban fel kell tüntetni a jogorvoslatra vonatkozó tájékoztatást.
A kizárásról rendelkező határozattal szemben fellebbezésnek nincs helye, a kizárt tag az Egyesület székhelye szerint illetékes törvényszéktől kérheti a közgyűlési határozat felülvizsgálatát, a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül.
A tag halálával.
Az Egyesület jogutód nélküli megszűnésével.
XI. A KÖZGYŰLÉS ÜLÉSEZÉSE, NYILVÁNOSSÁGA ÉS HATÁSKÖRE
A Közgyűlés évente legalább egy alkalommal ülésezik.
A Közgyűlés ülései nem nyilvánosak. Azon a tagokon és az elnökségen kívül a Közgyűlés összehívására jogosult által meghívottak és az Alapszabály vagy a Közgyűlés határozata alapján tanácskozási joggal rendelkező személyek vehetnek részt.
A Közgyűlés hatáskörébe tartozik:
az Alapszabály módosítása,
az Egyesület megszűnésének, egyesülésének és szétválásának elhatározása,
a vezető tisztségviselők megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása,
az éves költségvetés elfogadása,
az éves beszámoló – ezen belül az ügyvezető szervnek az Egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentésének – elfogadása,
a vezető tisztségviselő feletti munkáltatói jogok gyakorlása, ha a vezető tisztségviselő az Egyesülettel munkaviszonyban áll,
az olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet az Egyesület saját tagjával, vezető tisztségviselőjével vagy ezek hozzátartozójával köt,
a jelenlegi és korábbi egyesületi tagok, a vezető tisztségviselők és a felügyelőbizottsági tagok vagy más egyesületi szervek tagjai elleni kártérítési igények érvényesítéséről való döntés,
a felügyelőbizottság tagjainak megválasztása, visszahívásuk és díjazásuk megállapítása,
a választott könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása,
a végelszámoló kijelölése.
XII. A KÖZGYŰLÉS HATÁROZATHOZATALA
Az Egyesület Alapszabályának módosításához a jelenlévő tagok nyílt szavazással, háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
Az Egyesület céljának módosításához és az Egyesület megszűnéséről szóló közgyűlési döntéshez a szavazati joggal rendelkező tagok nyílt szavazással, háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
A tagfelvételhez a jelenlévő tagok titkos szavazással, háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
Mindazokban az ügyekben, amelyek a fenti 1., 2., 3., pontba nem tartoznak, a Közgyűlés határozatait a jelenlévő tagok egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással hozzák meg.
Szavazategyenlőség esetén újbóli szavazást kell tartani. Amennyiben az újbóli szavazás is szavazategyenlőséggel zárul, úgy a határozati javaslat elutasítottnak tekintendő.
XIII. A KÖZGYŰLÉS MŰKÖDÉSE
A Közgyűlést az elnök, akadályoztatása esetén a titkár, írásban javasolt napirend közlésével, az Egyesület székhelyére vagy a tagok többségének előzetes jóváhagyásával meghatározott más helyre, hívja össze. A Közgyűlést elektronikus úton vagy papíron kinyomtatott meghívóval kell összehívni, az átvételt igazolható módon. A meghívót olyan időben kell kézbesíteni a tagok részére, hogy a kézbesítés napjától a tervezett Közgyűlés napjáig terjedő idő legalább 8 nap legyen. A meghívóhoz csatolni kell a már rendelkezésre álló határozati javaslatokat és az előterjesztők indokolását.
A meghívónak tartalmaznia kell:
az Egyesület nevét és székhelyét,
az ülés idejének és helyszínének megjelölését,
az ülés napirendjét,
azt a figyelmeztetést, hogy a megismételt Közgyűlés az írásban közölt napirendi pontok tekintetében a megjelent tagok számától függetlenül határozatképes.
A napirendet a meghívóban olyan részletességgel kell feltüntetni, hogy a szavazásra jogosultak a tárgyalni kívánt témakörökben álláspontjukat kialakíthassák.
Ha az Egyesület ülését nem szabályszerűen hívták össze, az ülést akkor lehet megtartani, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúlag hozzájárul az ülés megtartásához.
Az Egyesület ülésén a szabályszerűen közölt napirenden szereplő kérdésben hozható határozat, kivéve, ha valamennyi részvételre jogosult jelen van és a napirenden nem szereplő kérdés megtárgyalásához egyhangúlag hozzájárul.
A Közgyűlést az Egyesület elnöke, vagy a levezető elnök vezeti le.
A közgyűlési tisztségviselők, a levezető elnök, a szavazatszámlálók, illetve más személy megválasztására bármelyik egyesületi tag javaslatot tehet.
A Közgyűlés határozatképes, ha a szavazati joggal rendelkező tagok több mint fele jelen van. Amennyiben a Közgyűlés határozatképtelen, akkor a meghívóban megjelölt időpontot követő fél órával a Közgyűlés, függetlenül a megjelentek létszámától, határozatképessé válik. A távolmaradás jogkövetkezményére a tag figyelmét a fel kell hívni a meghívóban.
Ha egy tag valamely ügyben nem szavazhat, út az adott határozat meghozatalánál a határozatképesség megállapítása során figyelmen kívül kell hagyni.
A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,
akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesít vagy a jogi személy terhére másfajta előnyben részesít,
akivel a határozat szerint szerződést kell kötni,
aki ellen a határozat alapján pert kell indítani,
akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, a ki a jogi személynek nem tagja,
aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll,
aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.
A Közgyűlésről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvben meg kell jelölni a Közgyűlés helyét, idejét, továbbá a jelenlévő személyeket. Fel kell tüntetni a javasolt, illetve elfogadott napirendet, az egyes napirendi pontokkal kapcsolatban hozott határozatokat. A jegyzőkönyvet a Közgyűlés elnöke, a jegyzőkönyvvezetőnek megválasztott személy és a Közgyűlés tagjai közül választott hitelesítő aláírásával hitelesíti.
A Közgyűlésen az Egyesület tagja csak személyesen gyakorolhatja a szavazati jogát.
XIV. A KÖZGYŰLÉS ÖSSZEHÍVÁSÁNAK KÖTELEZETTSÉGE
Az elnök, akadályoztatása esetén a titkár köteles a Közgyűlést összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha
az Egyesület vagyona az esedékes tartozásokat nem fedezi,
az Egyesület előreláthatólag nem lesz képes a tartozásokat esedékességkor teljesíteni,
az Egyesület céljainak elérése veszélybe került.
Az 1. pont alapján összehívott Közgyűlésen a tagok kötelesek az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az Egyesület megszüntetéséről dönteni.
XV. A VEZETŐSÉG
A vezetőség három tagból áll. A vezetőség elnökét és további tagjait a Közgyűlés választja meg az Egyesület tagjai közül. A vezetőség tagjai: az elnök, a titkár és a gazdasági vezető.
A vezetőség tagjai kötelesek a Közgyűlésen részt venni, az Egyesülettel kapcsolatos kérdésekre válaszolni. Az Egyesület tevékenységéről és gazdasági helyzetéről beszámolni.
A vezetőség határozatait nyílt szavazással, a jelenlévők szótöbbségével hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata a döntő.
A vezetőség akkor határozatképes, ha a vezetőségi minden tag jelen van.
A vezető tisztségviselők megbízatása a megválasztásuk napjától számított öt év időtartamra szól.
XVI. A VEZETŐSÉG ÜGYVEZETÉSSEL KAPCSOLATOS
FELADATAI ÉS SZABÁLYAI
Az Egyesület ügyvezetését az elnökség látja el.
Az Egyesület vezető tisztségviselői az elnökség tagjai.
Az Egyesület ügyeit két Közgyűlés között az elnökség intézi.
Az elnökség összetétele:
Elnök
Titkár
Gazdasági vezető
Az Egyesület irányításával kapcsolatos olyan döntések meghozatalára, amelyek nem tartoznak a Közgyűlés hatáskörébe, a vezető tisztségviselőkből álló elnökség jogosult.
A vezető tisztségviselő ügyvezetési tevékenységét a jogi személy érdekének megfelelően köteles ellátni.
Az Egyesület első vezető tisztségviselőit az Egyesület létesítő okiratában kell kijelölni. A jogi személy létrejöttét követően a vezető tisztségviselőket a jogi személy tagjai választják meg, vagy hívják vissza. A vezető tisztségviselői megbízás a tisztségnek a megválasztott által történő elfogadásával jön létre.
Az ügyvezetés feladatkörébe tartozik:
Az Egyesület napi ügyeinek vitele, az ügyvezetés hatáskörébe tartozó ügyekben a döntések meghozatala.
A beszámolók előkészítése és azoknak a Közgyűlés elé terjesztése.
Az éves költségvetés elkészítése és annak a Közgyűlés elé terjesztése.
Az egyesületi vagyon kezelése, a vagyon felhasználására és befektetésére vonatkozó, a Közgyűlés hatáskörébe nem tartozó döntések meghozatala és végrehajtása.
Az Egyesület jogszabály és az Alapszabály szerinti szervei megalakításának és a tisztségviselők megválasztásának előkészítése.
Az ügyvezető szerv által összehívott Közgyűlés napirendi pontjainak meghatározása.
Részvétel a Közgyűlésen és válaszadás az Egyesülettel kapcsolatos kérdésekre.
Az Egyesület működésével kapcsolatos iratok megőrzése.
Az Egyesületet érintő megszűnési ok fennállásának mindenkori vizsgálata és annak bekövetkezte esetén a törvényben előírt intézkedések megtétele.
Gondoskodik a Közgyűlés határozatainak végrehajtásáról.
Tagfelvételi kérelem esetén javaslatot tesz a tagok felvételére, amelyhez Közgyűlést hív össze.
Szükség szerint határoz – a törlés és kizárás eljárási rendje szerint – az egyesületi tag törléséről és kizárásáról.
Az elhalálozott tag jogviszonyának megszűnését tudomásul veszi.
Jóváhagyja az Egyesület szabályzatait.
Dönt a pályázati kiírásokon történő részvételről.
Együttműködési megállapodásokat köt.
Az elnökség szükség szerint – de legalább évente egy alkalommal – elnökségi ülést tart, melyet az elnök hív össze.
Az elnökségi ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyben rögzíteni kell az elnökségi ülés időpontját, tárgyát, a hozzászólásokat, valamint a hozott határozatok szövegét.
Az elnökségi ülésen résztvevő személyekről jelenléti ívet kell felvenni.
Az elnökség valamelyik tagjának időszakos, illetőleg végleges kiválása esetén a tisztség betöltéséről a legközelebbi Közgyűlés határoz.
Az elnökség ülése nem nyilvános. Azon a tagokon és az elnökségen kívül a Közgyűlés összehívására jogosult által meghívottak és az Alapszabály vagy a Közgyűlés határozata alapján tanácskozási joggal rendelkező személyek vehetnek részt.
Az elnökség a végrehajtott feladatairól a Közgyűlésnek felel.
XVII. AZ EGYESÜLET VÁLASZTOTT VEZETŐ TISZTSÉGVISELŐINEK FELADATAI
Az Egyesület elnöke
Az Egyesület, felelős vezetője, képviseli az Egyesületet a székhely szerinti önkormányzat képviselő-testülete, valamint a törvényességi felügyeletet gyakorló szervezet, továbbá a jogi személyek, a magán, és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetei előtt.
Önállóan jogosult a társadalmi szervezet képviseletére.
Az Egyesület esetenkénti képviseletével más vezetőségi tag is megbízható.
Összehívja a Közgyűlést és az elnökségi ülést, ahol elnöki feladatainak tesz eleget.
Felügyeli az Egyesület jogszabályokon alapuló működését, irányítja az elnökségi tagok tevékenységét, illetőleg munkáját.
Kiadmányozza az Egyesület ügyiratait.
Utalványozza a bevételeket és kiadásokat, az Egyesület költségvetésének megfelelően.
Intézi az Egyesület gazdasági életével kapcsolatos ügyeket.
Összeállítja a költségvetés, a zárszámadás és a vagyonmérleg tervezeteket, azokat az elnökség, illetve a Közgyűlés elé terjeszti.
Kidolgozza az Egyesület gazdálkodási szabályzatát, kezdeményezi ezekben a szükséges változtatásokat.
Elkészíti az elnökségi tagok közreműködésével az éves költségvetést, illetőleg előkészíti az éves leltárt, amelyet az elnökség elé terjeszt.
Az Egyesület tagnyilvántartását és tagdíj befizetési nyilvántartását naprakészen vezeti.
Az Egyesület titkára
Az elnök megbízása alapján képviseli az Egyesületet, segíti az elnököt feladatai ellátásában.
Végzi az Egyesület adminisztrációs teendőit, gondoskodik az érkező ügyiratok elnökséggel való megismertetéséről. Gondoskodik az érkezett és kiadmányozott ügyiratok előírás szerinti nyilvántartásáról, illetőleg irattárazásáról.
Vezeti az Egyesület határozatainak nyilvántartását, szervezeti okiratait és egyéb könyveit.
Az elnök által ráruházott hatáskörben kiadmányozhat.
Vezeti a Közgyűlések, valamint az elnökségi ülések jegyzőkönyveit.
Közreműködik az Egyesület rendezvényeinek megszervezésében.
Az elnök akadályoztatása esetén teljes hatáskörben helyettesítheti az elnököt.
Az elnök 3 hónapot meghaladó akadályoztatása esetén a teljes hatáskörű helyettesítéshez a Közgyűlés hozzájárulása is szükséges.
Gazdasági vezető
Gondoskodik az Egyesület számviteli törvény szerinti gazdálkodásáról.
Elkészíti a pénzügyi terveket és beszámolókat, gondoskodik a szabályszerű könyvelésről, egyéb jogszabályokban meghatározott feladatok végrehajtásáról.
Az Egyesület gazdálkodását a vonatkozó pénzügyi szabályok megtartása mellett biztosítja, gondoskodik az ellenőrzések, leltározások végrehajtásáról.
Utalványozza a bevételeket és kiadásokat, az Egyesület költségvetésének megfelelően.
Felelős az Egyesület szabályszerű gazdálkodásáért.
Figyelemmel kíséri, elkészíti a törvényben előírt bizonylatokat, pénzügyi kötelezettségeket, jelentéseket, bevallásokat. Hatáskörét meghaladó ügyet azonnal jelent az elnöknek.
Önállóan jogosult a társadalmi szervezet képviseletére.
XVIII. A VEZETŐ TISZTSÉGVISELŐVEL SZEMBENI
KÖVETELMÉNYEK ÉS KIZÁRÓ OKOK
Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.
A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.
Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.
XIX. TITOKTARTÁSI ÉS FELVILÁGOSÍTÁSI KÖTELEZETTSÉG
A vezető tisztségviselő a jogi személy tagjai részére köteles a jogi személyre vonatkozóan felvilágosítást adni, és számukra a jogi személyre vonatkozó iratokba és nyilvántartásokba betekintést biztosítani. A felvilágosítást és az iratbetekintést a vezető tisztségviselő a jogosult által tett írásbeli titoktartási nyilatkozat tételéhez köti.
A vezető tisztségviselő megtagadhatja a felvilágosítást és az iratokba való betekintést, ha ez a jogi személy üzleti titkát sértené, ha a felvilágosítást kérő a jogát visszaélésszerűen gyakorolja, vagy felhívás ellenére nem tesz titoktartási nyilatkozatot. Ha a felvilágosítást kérő a felvilágosítás megtagadását indokolatlannak tartja, a nyilvántartó bíróságtól kérheti a jogi személy kötelezését a felvilágosítás megadására.
XX. A VEZETŐ TISZTSÉGVISELŐ MEGBÍZATÁSÁNAK
MEGSZŰNÉSE
Megszűnik a vezető tisztségviselői megbízatás:
Határozott idejű megbízatás esetén a megbízás időtartamának lejártával.
Megszüntető feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével.
Visszahívással.
Lemondással.
A vezető tisztségviselő halálával.
Az Egyesület jogutód nélküli megszűnésével.
A vezető tisztségviselő cselekvőképességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történő korlátozásával.
A vezető tisztségviselővel szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.
Az Egyesület tagjai a vezető tisztségviselőt bármikor, alapos indokolás mellett visszahívhatják.
A vezető tisztségviselő megbízatásáról a jogi személyhez címzett, a jogi személy másik vezető tisztségviselőjéhez vagy döntéshozó szervéhez intézett nyilatkozattal bármikor, indokolás nélkül lemondhat.
Ha az Egyesület működőképessége ezt megkívánja, a lemondás az új vezető tisztségviselő kijelölésével vagy megválasztásával, ennek hiányában legkésőbb a bejelentéstől számított hatvanadik napon válik hatályossá.
XXI. AZ EGYESÜLET VAGYONA, GAZDÁLKODÁSA
Az Egyesület bevételei:
Az Egyesület tagjai által befizetett tagdíjak, melynek mértékét a Közgyűlés évente határozza meg.
Természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezetek által törtnő befizetések, adományok (eszközök, felszerelések, stb.).
Az Egyesület által szervezett rendezvények bevételei.
Pályázatok.
Helyi önkormányzat támogatása.
Az Egyesület gazdálkodása:
Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik, melyet a zárszámadással együtt a Közgyűlés fogad el egyszerű szótöbbséggel.
Az Egyesület a tartozásaiért a saját vagyonával felel.
A tagok az esedékes tagdíjbefizetésük mértékéig felelősek.
Minden közös célt szolgáló befizetés az Egyesület vagyonát képezi.
Az Egyesület vagyona oszthatatlan.
Az Egyesület gazdálkodása során nyereség elérésére nem törekszik.
A tagsági díjakat az Egyesület elsősorban a fenntartási, ügyviteli költségek, valamint az Egyesületet terhelő járulékok és adók megfizetésére használja fel.
Az Egyesület megszűnése esetén a vagyonáról az Alapszabály vagy a Közgyűlés rendelkezik. Ha a vagyon hovafordításáról ezek nem rendelkeznek, továbbá ha az Egyesület feloszlatással szűnik meg, vagy a felügyelő szerv ennek megszűnését állapítja meg, vagyona a hitelezők kielégítését követően önkormányzati tulajdonba kerül, és azt közérdekű célra kell fordítani.
Az Egyesület vezetőségének pénzügyi aláírási joga:
Az elnök, akadályoztatása esetén a gazdasági vezető jogosult utalványozásra, illetve a bankszámla felett rendelkezni.
XXII. VEGYES RENDELKEZÉSEK
Jelen Alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Az alakuló ülésen megjelent személyek a elnevezésű civil szervezet létrehozása tárgyában, és egyező akaratnyilatkozattal elfogadták az Egyesület Alapszabályát.
A Közgyűlés által történő jóváhagyás napjával az Alapszabály hatályba lépett.
Kaposvár, 2015. május 16.
Fekete Balázs
elnök
Alulírott Fekete Balázs, elnök, a (2011. CLXXXI. tv.) 44.§ (4) bekezdése alapján nyilatkozom arról, hogy a 2011. CLXXV. tv-ben (Ectv.) a közhasznú jogállás megszerzésének feltételeiként meghatározott követelmények teljesítése az Egyesület letétbe helyezett beszámolóiból megállapítható, és a fenti egységes szerkezetű Alapszabály tartalmazza az Ectv-ben előírt rendelkezéseket.
Ellen jegyzem, és igazolom, hogy az alapszabály fenti egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel az alapszabály-módosítások alapján hatályos tartalmának, 2015. május 16. napján
Cím: 7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14.
E-mail: info@mlbt.hu
© 2023 Magyar-Lengyel Baráti Társaság Somogy Megyei Csoportja - Minden jog fenntartva.